Op zoek naar jouw merkidentiteit
Jouw marketingmix ontwikkelen begint bij jouw merk ontwikkelen. Wat is het doel van je organisatie? Wie is je doelgroep en hoe bereik je ze? En wat is de rol van jouw website hierin? In een brand sessie helpen we jou en je organisatie om hier inzicht in te verkrijgen.
Bestaande kennis
Als organisatie heb je vaak al meer kennis in huis dan je denkt. Cijfers van je website bijvoorbeeld, afkomstig uit Google Analytics of Matomo, vertellen je veel over hoe jouw bezoekers je huidige website gebruiken. Ligt er nog een bezoekersonderzoek op de plank? Ook dat geeft veel inzicht in jouw publiek.
Merkworkshop
Meer verdieping nodig op de bestaande data? Tijdens een werksessie met het kernteam duiken we dieper in jouw merkidentiteit, merkpositionering en uiteindelijk ook jouw merkstrategie. In een brainstormsessie met een afvaardiging van jouw organisatie gaan we aan de slag en komen we tot de kern: het verhaal van jouw merk.
Bij Bibliotheek Den Haag ontdekten we dat naast informatieverschaffing ook inspireren en toegankelijkheid belangrijke speerpunten zijn.
Testpanel
Je interne verhaal is duidelijk, maar hoe zien jouw bezoekers jouw merk? En waar hebben ze behoefte aan? Met een testpanel van bezoekers kijken we naar hun online gedrag en specifieker waarvoor en hoe ze jouw website gebruiken. Zo zorgen we dat de structuur van jouw website aansluit bij de behoeften en verwachtingen van je bezoekers. Het uittesten van een mogelijke website structuur met bezoekers levert veel inzicht op, zoals bij Bibliotheek Den Haag het bezoeken van de website voor inspiratie om je eigen kennis te verbreden.
Heel veel data, en nu?
Data analyseren en input ophalen klinkt leuk, maar hoe nu verder? In een brand sessie maken we meteen een concrete vertaling naar de website. We ontwikkelen alvast een ideale structuur in de vorm van een sitemap. En bepalen de conversiepunten op basis van je websitedata of het testpanel.
Met alle data samen komen we tot een websitestructuur die vanuit verschillende zienswijzen benaderd, getoetst en overwogen is en zo de bezoeker op de juiste momenten de juiste informatie geeft.
Art Direction
Jouw merkidentiteit bepalen?
Samen jouw merk analyseren om volgende stappen te zetten? Wij zijn er klaar voor om jouw merk te ontrafelen!
Afspraak maken Email