TivoliVredenburg

Door de langdurige samenwerking met TivoliVredenburg groeien we mee met hun veranderende behoeften. De vernieuwde website heeft TivoliVredenburg’s reputatie versterkt als toonaangevende bestemming voor cultuur in Utrecht én Nederland.

TivoliVredenburg is een dynamisch cultureel centrum, bekend om zijn opvallende architectuur en vernieuwende evenementen, zoals concerten, conferenties en festivals. Ons doel was om de unieke aantrekkingskracht van de locatie te verbeteren, de gebruikerservaring voor verschillende doelgroepen te optimaliseren en het aankoopproces van tickets te stroomlijnen.

'Samen werken we continu aan de doorontwikkeling en verbetering van onze website middels sprints.'

Yoni Drijfhout

Online & Corporate marketing

Door grondig onderzoek naar bezoekers, hun voorkeuren en gedrag bij culturele evenementen, hebben we in nauwe samenwerking met het team van TivoliVredenburg gekeken naar hun visie en merkbehoeften. Onze strategie richtte zich op een gebruiksvriendelijk design, waarbij we een unieke online ervaring creëren door eenvoudige mobiele navigatie en visuele elementen.

Om een duidelijk beeld te krijgen van de doelen van een website, is grondig onderzoek van groot belang. Onze User Experience (UX) experts definiëren de eindgebruikers: wie zijn de bezoekers, wat is hun klantreis en welke rol speelt de website daarin? Deze zogenaamde persona’s helpen ons bij het nemen van beslissingen over de structuur om tot optimale conversie te komen.

Het moderne en visueel aantrekkelijke design weerspiegelt de sfeer van de locatie. Functies als responsive design en een dark mode zorgen voor gemakkelijke weergave op verschillende apparaten en op uiteenlopende momenten.
Met WordPress CMS geven we het marketingteam alle vrijheid om eenvoudig evenementen te beheren, inhoud te updaten en nieuwsbrieven te versturen.

De dark mode (donkere modus) stond al lange tijd op het verlanglijstje bij TivoliVredenburg, omdat het bijdraagt aan een betere toegankelijkheid. In een sprint hebben we deze optie toegevoegd: het helderheidsniveau wordt sterk verlaagd, maar door een goed contrast tussen tekst en achtergrond is de content nog steeds duidelijk leesbaar.

Met het nieuwe ontwerp van de website in een nieuw kleurcontrast, hebben we in het menu een extra knop toegevoegd om de donkere modus aan of uit te zetten. Op apparaten die de donkere modus als standaardinstelling hebben, schakelt de website automatisch over.

'Van alle aanpassingen die we aan de website hebben gedaan heb ik over the dark mode veruit de meeste positieve reacties ontvangen, van collega's én bezoekers.'

Yoni Drijfhout

Online & Corporate marketing

  • Light mode
  • Dark mode

De bezoeker staat centraal bij TivoliVredenburg. Gebaseerd op interesses en eerder bezoek worden gepersonaliseerde tips voor evenementen gegenereerd. Tickets kopen gaat eenvoudig en snel, en met de interactieve agenda vind je met behulp van geavanceerde filters makkelijk wat je zoekt. Een robuuste server zorgt ervoor dat alles soepel verloopt, zelfs bij piekdrukte tijdens de verkoop van populaire evenementen.

Na de lancering zagen we een opmerkelijke toename van websiteverkeer (3,12% nieuwe sessies) en minder pagina’s per sessie (voor lancering 2,93, na lancering 2,68), wat wijst op betere gebruiksvriendelijkheid. Dit vertaalde zich in een aanzienlijke stijging van het aantal online boekingen.

Bezoekers zijn enthousiast over de verbeterde gebruikerservaring en de vereenvoudigde manier om evenementen te ontdekken. Dankzij hun waardevolle feedback blijven we de website verbeteren, zodat deze voldoet aan de verwachtingen van zowel de opdrachtgever als de bezoeker. Zo blijven we ook werken aan de toegankelijkheid van de website, zodat deze te gebruiken is door alle bezoekers.

Toegankelijk zijn voor iedereen betekent ook: meer bezoekers op je website die de inhoud begrijpen. Doelgroepen groeien en dat kan resulteren in meer conversie. Met de komst van de European Accessibility Act vanaf 28 juni 2025 zijn e-commerce websites verplicht om toegankelijk te zijn voor alle bezoekers.

Met onze checklist, gebaseerd op WCAG 2.1 AA richtlijnen, stellen we een rapport op voor websites. Technische aanpassingen kunnen uitgevoerd worden door ons team, zoals betere navigatie met een toetsenbord, contrast tussen tekst en achtergrond en optimale regelafstand. Voor verbetering van je eigen content bieden we een handige checklist aan.

Door meer dan 10 jaar samen te werken met TivoliVredenburg hebben we een stevige basis gelegd. Met constante veranderingen in beide teams moeten we steeds opnieuw de samenwerking afstemmen. Doorlopende ontwikkeling in sprints draagt bij aan de goede relatie en een constant kwalitatief resultaat.

De website laat zien hoe innovatief design en online oplossingen de gebruiker centraal stelt, en zo de online zichtbaarheid en kaartverkoop verbeteren.

Matthijs

Sales/Partner

Praten met een kop koffie?

Elke vraag heeft een passende oplossing. Oplossingen die converteren en op maat gemaakt zijn. Meer weten?

Afspraak maken Email