Eagerly

Je weg vinden in een rijk aanbod

TivoliVredenburg

TivoliVredenburg
Jelmer de Haas

Design & Code Refresh

Kan jij je ‘t jaar 2009 nog herinneren? Wij wel, als de dag van gisteren. Toen begonnen we namelijk te werken aan de website van Tivoli (nu TivoliVredenburg) en vandaag de dag doen we dat nog steeds.

Building legacy! Alleen is alles aan verandering (en vernieuwing) onderhevig. Om die reden hebben we de website van Tivoli Vredenburg op alle vlakken vernieuwd en verbeterd.

TivoliVredenburg

De website

Even terug naar toen

Eerder hebben we al voor een gedegen sales platform met een gestroomlijnd ticketverkoop proces en optimale redactionele efficiëntie gezorgd. En dat is niet alles. We hebben er namelijk in het pand zelf ook voor gezorgd dat de bezoekers enthousiast hun weg vinden met slim geautomatiseerde digitale signages, integrale narrowcasting en wayfinding.

Maar goed, zoals het hoofd marketing van Tivoli ook zei; een website is nooit af. Dus wij besloten de handen ineen te slaan en verder te ontwikkelen.

De website is nooit af! Met jaarlijks ruim 20% meer verkeer op onze site, vraagt dat om structurele doorontwikkeling.
Lieke Timmermans Hoofd marketing

Van toen naar nu

Kleine veranderingen kunnen tot enorme resultaten leiden, weten wij. Ook bij de website van Tivoli Vredenburg is dit van toepassing. Door middel van enkele minimale aanpassingen op hun website matcht online (print) nu met offline.

Daarnaast hebben we de toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker en de medewerkers van Tivoli Vredenburg, conversiemogelijkheden én het visuele design verbeterd.

Gebruiksvriendelijkheid

Voor de bezoeker...

De site is in een nieuw jasje gestoken. Zo is de website nu gebruiksvriendelijker op een mobiele telefoon, door middel van een navigatiekolom aan de onderkant van het scherm. Daarnaast is er bijvoorbeeld een compactere footer toegevoegd.

… en voor de werknemer

Ook is het proces voor de werknemers van TivoliVredenburg nog meer versimpeld. Content kan makkelijker toegevoegd worden en multi inzetbare stroken maken het toevoegen van informatie een piece of cake. Ze kunnen nu hun creativiteit de vrije loop laten en naar hartelust informatie en stroken toevoegen op basis van de content en het format. Ook is de website nu makkelijker in beheer. Kortom; de site is nu rijker, maar met veel minder moeite.

TivoliVredenburg

Optimale conversie

Om bezoekers te enthousiasmeren om een kaartje te halen en dus tot conversie te laten komen, hebben we het één en ander veranderd. Zo kan de bezoeker nu direct een ticket bestellen en dat op elke evenementenpagina op de site.

Componenten, kleuren en typografie in een duidelijk design system
Componenten, kleuren en typografie in een duidelijk design system

Één geheel

We hebben ons ook op de typografie en bijvoorbeeld het genuanceerde gebruik van de kleur zwart gestort. Dit maakt het meer tot één geheel, gelaagder en het gebruik van grotere afbeeldingen maakt dat de online en offline beleving overeenkomen. Daarnaast is de website niet meer zo staccato, maar een lopend verhaal met duidelijke componenten.

Samen werken we continu aan de doorontwikkeling en verbetering van onze website middels sprints.
Yoni Drijfhout Online & corporate marketing

Toegankelijkheid

En nee, da’s nog niet alles. Toegankelijkheid is namelijk ook enorm belangrijk. Zo hebben wij ervoor gezorgd dat de website van Tivoli Vredenburg rekening houdt met mensen met een beperking. Zo kunnen zij zich toch door de website heen navigeren.

Bekijk de site
TivoliVredenburg

Dark Mode

Onlangs hebben we ook de optie tot het instellen van de Dark Mode aan het design van TivoliVredenburg toegevoegd.  Dark Mode zorgt ervoor dat er minder licht van het scherm komt, door een contrast te behouden tussen tekst en achtergrond. Hierdoor blijft de tekst goed leesbaar, terwijl het totale helderheidsniveau van het scherm lager is. Het is daarnaast ook verstandig om in te stellen, omdat het gunstig is voor de batterijduur van je apparaat en het helpt om vermoeidheid van de ogen te verminderen. Dit draagt weer bij aan een betere nachtrust.

Switch it up

De website van TivoliVredenburg bestaat normaliter uit een witte achtergrond met zwarte tekst. Door dit om te draaien (de achtergrond contrasterend zwart maken en de tekst juist lichter) hebben we de Dark Mode in het leven geroepen. De kleurtinten hebben nu allemaal een aparte, donkere tint gekregen om het verschil in kleur goed te verduidelijken.

Nachtdier? Automatische Dark Mode

Ben jij een echte nachtvlinder? Dan zal de Dark Mode van TivoliVredenburg automatisch geactiveerd worden op basis van je instellingen. Je kan ‘m natuurlijk ook handmatig met de switch onderaan de pagina (de-activeren).

“Een dark mode was een langgekoesterde wens van ons. Met het oog op toegankelijkheid van de website hebben we hier werk van gemaakt. Van alle aanpassingen die we aan de website hebben gedaan heb ik hierover veruit de meeste positieve reacties ontvangen, van collega's én bezoekers.”
Yoni Drijfhout