TivoliVredenburg

Yes! Kaartjes in de pocket!

Levendige muziek

Alle muziekliefhebbers kunnen bij TivoliVredenburg iets van hun gading vinden, maar TivoliVredenburg is meer dan een muziekpaleis. Er is ook ruimte voor spannende crossovers, debat en literatuur, aantrekkelijke horeca en zakelijke verhuur.

We helpen bezoekers vinden wat ze zoeken of raden ze iets aan wat ze nog niet kenden. Vervolgens helpen we ze veilig en simpel een ticket aan te schaffen.

Groeistrategie

Stap voor stap hebben we TivoliVredenburg voorzien van een gedegen online sales platform. Dit begon enkele jaren geleden met een eerste stevige ingreep in het ticketverkoop proces, waar te veel transacties mis liepen. Toen daar ademruimte ontstond zijn we gaan bouwen aan een goed fundament voor de toekomst.

Onder water vernieuwde we het CMS (nu WordPress) voor optimale redactionele efficiëntie. Daarna implementeerden we een nieuwe ticketer voor een optimale sales funnel. Begin 2019 was het na dit voorwerk mogelijk om met een geheel nieuwe gebruiksvriendelijke en snelle publiekswebsite te komen. Daarin stond conversie van de bezoekers centraal. De diversiteit aan doelgroepen vraagt om goed doordachte templates. Welke informatie is op welk moment relevant en hoe zorgen we dat ook minder digitaal onderlegde bezoekers hun weg vinden? Voor de klassieke seizoensverkoop is de website uitgebreid met aantrekkelijke mogelijkheden voor (eerder startende) “vrienden” verkoop, keuze abonnementen en passe-partouts. En dat is pas het begin. De website wordt nu stap voor stap “agile” uitgebouwd, denk aan:

  • Verbeterde toegankelijkheid voor minder validen
  • Een krachtige (Elasticsearch) zoekfunctie
  • Gedegen oplossingen voor piekdrukte

Wayfinding

Niet enkel online wijzen we bezoekers van TivoliVredenburg zo effectief mogelijk de weg naar fijn aanbod. Ook in het complexe pand helpen we bezoekers de weg te vinden.

En dat is hard nodig want in de begindagen was het er makkelijk dwalen. Met slim geautomatiseerde digitale signages gidsen we verschillende publieksstromen door het pand én en passant maken we ze warm voor toekomstige events met zo relevant mogelijke tips.

Deze integrale narrowcasting en wayfinding is ontwikkeld met de bezoeker als uitgangspunt, en redactionele efficiëntie voor de organisatie. (Eagerly Narrowcasting in WordPress, gekoppeld aan de website (content) en Yesplan).

 

De website is nooit af! Met jaarlijks ruim 20% meer verkeer op onze site, vraagt dat om structurele doorontwikkeling.
Lieke Timmermans
Hoofd marketing

De oplossing

Maandelijkse updates

Door het gebruik van onze Eagerly Newsletter blijft iedere bezoeker van Tivoli op de hoogte van alle concerten.

De weg vinden

De bezoekers van Tivolivredenburg kunnen gemakkelijk zalen vinden door middel van Eagerly Narrowcasting.

Technisch plan

Bezoekers kunnen snel en makkelijke kaartjes bestellen via de gekozen ticketer van Tivolivredenburg.

Resultaat

Ruim 5 miljoen websitebezoekers bieden we jaarlijks een fijne, snelle en gebruiksvriendelijke website, soms met duizenden tegelijk.

Samen met TivoliVredenburg werken we structureel aan doorontwikkeling, om het online aankoopgemak voor alle verschillende soorten bezoekers zo prettig mogelijk te maken.

66%
Meer tickets verkocht

Matthijs praat je bij