Privacy in de tijd van het internet: zo makkelijk is het niet
De presentatie van Jantien Borsboom, de directeur van PublicSpaces, ging over privacy. En dan vooral in combinatie met de opkomst van het internet. Waar een duidelijk inkomstenpatroon mist, in het geval van Facebook bijvoorbeeld, wordt vaak betaald met advertenties. En dus jouw persoonlijke informatie. En als die persoonlijke informatie gebruikt wordt voor de verkeerde redenen, kan dat snel fout lopen. Hebben Twitter en Facebook bijvoorbeeld iets te maken met de ruk naar rechts en de winst van Trump? Hoeveel fake nieuws wordt er eigenlijk verspreid?
'Onze missie? Het creëren van een alternatief software ecosysteem dat het publieke belang vertegenwoordigt'
Kijk hier de presentatie terug:
Dat moet anders, dachten ze bij PublicSpaces. Ze richtten een netwerk van publieke organisaties op die zich inzetten om het internet een veilige(re) plek te maken. Dit doen ze door bewustzijn te creëren, onderzoek en ontwikkeling, en door de transitie te faciliteren met privacyvriendelijkere alternatieven voor je digitale toolbox.
Recap meetup
Bekijk meer presentatiesMarketing & Analyse
Lees meerOnline Marketeer
Ook privacyvriendelijke alternatieven nodig?
Je kan bijvoorbeeld overstappen van Google Analytics naar privacyvriendelijker Matomo, als het om dataverzameling gaat. Meer weten? Neem contact op!
Afspraak maken EmailRecap Meetup: inclusiviteit door Martin van Engel
Met behulp van confronterende voorbeelden en uitdagende vragen hield Martin van Engel ons een spiegel voor: Hoe inclusief ben je nou echt?
Recap Meetup: alles over je online voetafdruk door Roots Digital
Hoe verklein je jouw online ecologische voetafdruk op persoonlijk vlak, maar ook op bedrijfsniveau? Tijdens onze Meetup vertelden Jan van Dam en Robey de Jong van Roots Digital er alles over.