Hartlooper, Springhaver en Slachtstraat

Nieuwe websites, een nieuwe ticketer én nieuwe samenwerkingen. De drie Utrechtse arthouse bioscopen Louis Hartlooper Complex, Springhaver en Slachtstraat zijn opgenomen in onze club van bioscopen. De 10 bioscopen in deze club hebben één motor en werken samen voor de ultieme doorontwikkeling, optimale aankoopflow en hoge conversies.

Tablet hand

Met voor elke bioscoop een bij het merk passende ‘eigen’ gezicht, bundelt de club van bioscopen hun kennis en kosten. Dit brengt ook uitdagingen mee: in hoeverre bestaat er vrijheid per opdrachtgever om eigen wensen uit te werken? De organisaties zetten dit in als voordeel: elke opdrachtgever heeft namelijk zijn eigen expertise. Samen zorgt dit voor een optimale bezoekersbeleving.

De club van bioscopen begon met FilmHallen en KINO Rotterdam. Later sloten daar de Filmkoepel in Haarlem, The Movies Amsterdam en de bioscopen in Leiden; Trianon, Lido en Kijkhuis bij aan.

  • Hero van Hartlooper
  • Hero van Springhaver
  • Hero van Slachtstraat
Mobiele weergave van de agenda in de foyer van Hartlooper

De verouderde websites van de drie Utrechtse bioscopen waren toe aan een update. Door gebruik te maken van het speciaal door ons ontwikkelde white label voor bioscopen kan er in korte tijd een hoog converterend ontwerp worden neergezet. Daarnaast wordt meteen ook de printladder en narrowcasting aangepakt. Een perfect moment om aan te sluiten bij de samenwerking tussen de onafhankelijke bioscopen en ook hun ticketer My Cloud Cinema, gericht op bioscopen, te gaan gebruiken.

Ontwerpen van Hartlooper

De sterke typografie, gebaseerd op hun logo’s, speelt een belangrijke rol in het design, net als de duidelijk gekozen kleuren per bioscoop. Naast elkaar zie je de verbinding tussen de Utrechtse bioscopen en de knipoog naar nostalgische filmtheaters, met elk een eigen en herkenbare identiteit.

Livewall van Hartlooper

Als bezoeker ontdek je in de agenda naast het huidige aanbod ook de te verwachten films en specials (bijvoorbeeld een bijzondere release of films in een filmfestival). Eenmaal een ticket gekocht? Dan krijg je voor- en/of achteraf toegang tot EX+RA content, zoals exclusieve interviews of achter de schermen video’s.

Met EX+RA is je filmticket de sleutel tot speciaal gecureerd bonusmateriaal van jouw favoriete films. Als je een ticket koopt voor een film met extra content krijg je toegang tot behind the scenes, interviews en video’s. De bioscopen bepalen of content te zien is voorafgaand of na afloop van je bezoek. De website als verlengstuk van je filmervaring.

Narrowcasting van Slachtstraat
Ontwerpen van Slachtstraat

Ons WordPress CMS is ook voor de marketeers van de bioscopen gebruiksvriendelijk gemaakt. Via één centrale filmdatabase worden alle films ingeladen, met de mogelijkheid om content uit het Filmdepot te halen. Via Cloudflare Video delen de bioscopen hun videocontent. Dat scheelt serverruimte én werk.

Ontwerpen van Springhaver
Narrowcasting van Springhaver

Louis Hartlooper Complex, Springhaver en Slachtstraat voegen als nieuwe leden veel nieuwe inzichten toe aan de club van bioscopen. Het toevoegen van nieuwe websites aan de motor zorgde direct voor verbeteringen bij de andere leden. Door de hoeveelheid doorontwikkelingen is het erg belangrijk om overzicht te houden van alle opties. Na de lancering kijken we verder met de gehele club naar nieuwe features. Zo blijven we constant doorontwikkelen voor de beste bioscoopervaring, ook online.

Ilona

Projectmanager

Samen één website bouwen?

Meer weten over het bouwen van een nieuwe website, voor jouw organisatie óf met meerdere partijen? Kom eens langs voor een kopje koffie!

Afspraak maken Email