Eagerly

Data als tool voor duurzame oplossingen

Analytics for a Better World

Analytics for a Better World
WFP/Sayed Asif Mahmud

Een betere wereld

Zoals we allemaal al wel weten, liggen er genoeg uitdagingen als het gaat om armoede, klimaatverandering en bijvoorbeeld de gezondheidszorg. Niet alleen in Nederland, maar op deze hele aardbol. Analytics for a Better World had al langer door dat data een grote rol kunnen spelen binnen deze onderwerpen, gezien commerciële partijen er al langer profijt van hebben. Op een non-profit basis gebruiken zij nu dezelfde technieken om aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) mee te werken. Op die manier kunnen ze gezamenlijk een grote impact hebben op de wereld.

En wij maakten hun website, en niet zomaar. We hebben namelijk voor de eerste keer een volledig full service webdesign-ervaring meegegeven, inclusief de content(strategie)! Kortom: ABW heeft een hele online identiteit, mede dankzij Eagerly.

Maar eerst..

Moest er binnen zes weken iets live staan. Dat was een uitdaging en daar houden we van, maar dit was echt wel een pittige. Na een flinke brainstormsessie kwamen we met het idee om een online magazine te maken. Hierin introduceerden we Analytics for a Better World aan de lezer en is het na 51 pagina’s aan kleur, beeld, goede typografie en tekstuele content helemaal duidelijk wat ze met hun projecten precies voor moeder aarde doen. Maar goed, een merk is pas een merk met een eigen website. Dus daar gingen we dan ook mee aan de slag.

Lees het magazine
SantiphotoSS

Frontend / backend

Het eerste puntje waar we graag even aandacht voor willen vragen, is het feit dat we de website binnen twee weken foutloos in elkaar hebben gedraaid. De frontend past op de backend door onze developers, en het CMS is hartstikke gebruiksvriendelijk door de backenders en de bergen werk die zij hebben verzet. Met enorm veel stroken en redactionele vrijheid als gevolg voor de mensen van Analytics for a Better World.

Design

Naast een enorm vette animatie voor de website van ABW, waren we ook verantwoordelijk voor het design. Hierbij hebben we rekening gehouden met de principes van analytics. Orde, hiërarchie en (lood)rechte lijnen maken op de website van Analytics for a Better World een modulaire lay-out. Die lay-out is overigens geïnspireerd door de x- en y-as van grafieken in een vast raster, maar we hebben het design ook speels gemaakt. Dit hebben we dan weer gedaan door middel van hover-interacties, zodat het niet allemaal rechttoe rechtaan is. Dit alles om ervoor te zorgen dat de bezoekers naar hartelust op ontdekkings- en verkenningstocht kunnen gaan op hun website.

WFP/Martin Karimi

Content

Normaliter stoppen wij, op het bieden van service en ondersteuning naderhand na, als de website is opgeleverd. Dit keer hebben we echter Analytics for a Better World geholpen met de art direction van de beelden en de contentstrategie. Zo kregen ze een heuse CMS-training, waarbij duidelijk werd dat de mogelijkheden op het gebied van stroken en vullen van de website eindeloos zijn. Daarna hebben we vaak on- en offline meetings gehad om de website gezamenlijk te vullen. Het resultaat: een volledig gevulde, mooie en goed werkende website, die makkelijk aan te passen is door Analytics for a Better World zelf. Al met al: een parel, toch?

Bekijk de site