Analytics for a Better World

Een nieuw merk creëren voor je doelgroep, begint met de vraag: wie is je publiek en waar bereik je ze? Een nieuwe online identiteit voor Analytics for a Better World helpt deze non-profit om bij te dragen aan een betere wereld met behulp van data en technologie.

Op een laptop wordt de website van Analytics for a Better World bezocht.

Analytics for a Better World zet als non-profit organisatie big data in om mee te werken aan de Sustainable Development Goals (SDG’s). Zo maken ze grote impact met oplossingen voor wereldwijde problemen, zoals armoede, klimaatverandering en gezondheidszorg.

Om zichzelf te presenteren aan zowel nonprofits, wetenschappers, bedrijven en investeerders, ontwikkelden we een merk, digitaal magazine én website.

Overzicht van het ontstaan van het beeldmerk.
Visitekaartjes in de nieuwe huisstijl

In een aantal ‘branding-sessies’ onderzochten we samen de doelgroepen en hun behoeften. De meeste communicatie vindt online plaats, zeker bij een globale organisatie. De identiteit van Analytics for a Better World is daarom boven alles ‘digital first’.

Een mobiele telefoon met de website erop.
Een mobiele telefoon met de website erop.
De website wordt bekeken op een tablet.

Online vraagt om een sterk merk dat meteen de aandacht trekt. Op platforms als social media bepaalt de bezoeker in korte tijd of je voldoende opvalt om verder te lezen.

Het merk van Analytics for a Better World in beelden.

Het menselijke aspect verenigen met het datagedreven doel was een grote uitdaging voor de branding.

In het merk zijn zowel de wereld, de mens, als data samengebracht. Het design is geïnspireerd op wetenschappelijke modellen en toont orde, hiërarchie en rechte lijnen, terwijl de gebruikte fotografie het menselijke karakter toont. In het kleurenpalet staan de aardse tinten als groen en bruin tegenover meer rationele kleuren als blauw en paars. Het lettertype doet denken aan een rekenmachine.

Een krachtig merk zorgt voor herkenbaarheid en consistentie bij jouw doelgroep. In een (of meerdere) brand sessie duiken we in een organisatie om het verhaal achter jouw merk te vertellen. Een sterk design system bevat logische keuzes voor alle (digitale) middelen die worden ingezet om je verhaal te vertellen. Of het nu gaat om drukwerk, social media of de website, wij bieden alle ingrediënten die nodig zijn om je brand story op de juiste manier te verbeelden en vertellen.

Het kleurenpalet toegepast in het merk.
Het kleurenpalet en de hiërarchie hierin.

De lancering van het nieuwe merk was in de vorm van een digitaal magazine, met ruimte voor verhalen en fotografie om de organisatie te presenteren. Een online magazine kan ook globaal verspreid worden en is bovendien duurzamer.

Een gebruiksvriendelijke website toegespitst op de belangrijkste doelgroepen was de volgende stap. En werd er gewerkt aan online middelen zoals een promotievideo, presentatie slides en zelfs een diploma voor de academy.

Bij online middelen denk je al snel aan een website. Maar er is meer mogelijk: een digitaal magazine, social media, een progressive web app of een dashboard. We denken graag mee over vorm en inhoud voor al jouw digitale communicatie.

De homepage van de website.

En dan: zelf aan de slag! Een merk groeit pas als de organisatie er zelf mee gaat werken. Dat vraagt om een goede overdracht. Maar het meest om een huisstijl die je helpt waar nodig en vrij laat waar het kan. Dat leuk is om mee te werken en inspireert.

Het creëren van een digital first identiteit voor een globaal opererende organisatie als Analytics for a Better World vraagt om een goede online zichtbaarheid. Verhalen kunnen ze vertellen in zowel het eigen magazine, op de website als met behulp van alle presentatiemiddelen. Een project dat vroeg om maatwerk en een totaal oplossing waar zelfstandig mee gewerkt kan worden.

David

Art Director

Praten met een kop koffie?

Elke vraag heeft een passende oplossing. Oplossingen die converteren en op maat gemaakt zijn. Meer weten?

Afspraak maken Email