Eagerly

De ultieme online filmbeleving

FilmHallen, KINO & Bioscopen Leiden

FilmHallen, KINO & Bioscopen Leiden
filmhallen.nl

Eén motor

Vanwege groeiende ambities wilde bioscoop FilmHallen (met locaties FilmHallen en The Movies in Amsterdam en FilmKoepel in Haarlem) graag overstappen van ticketingsysteem en website.

Bob van der Meer, manager bij FilmHallen, intensiveerde daarom contact met bioscoop KINO Rotterdam en Bioscopen Leiden om hen bij dit project te betrekken. Het doel van het project was helder: de ontwikkeling van een optimale koppeling tussen ticketing en CMS, met voor elk label een bij het merk passende ‘eigen’ website, waarbij kennis en kosten gedeeld worden. En wij mochten de websites ontwikkelen!

Filmhallen hero
KINO in Rotterdam
kinorotterdam.nl
KINO in Rotterdam

Iedereen z’n eigen sterkte

Tijdens dit proces hadden wij een verbindende rol in het formuleren van één helder concept, op basis van de wensen van alle partijen.

Er kwam ook een uitdaging in de samenwerking naar voren: in hoeverre bestaat er vrijheid per opdrachtgever om eigen wensen uit te werken? Elke organisatie had andere focuspunten wat betreft gebruiksvriendelijkheid en design. In plaats van dit als probleem te zien, gebruikten de organisaties het als een voordeel: de drie opdrachtgevers hadden namelijk ook hun eigen expertise.

De site heeft zich echt bewezen: mensen weten ons goed te vinden via de website en de conversie is hoog en foutloos.
Bob van der Meer General Manager FilmHallen B.V.
Trianon in Leiden
bioscopenleiden.nl
Trianon in Leiden

Het resultaat: één motor, zeven websites

FilmHallen, KINO en Bioscopen Leiden hebben websites die in de basis dezelfde achterkant kennen, maar er zijn uiteindelijk zeven verschillende websites opgeleverd. Alle bioscopen hebben hun eigen WordPress-omgeving en filmdatabase met dezelfde opbouw, maar een ander design aan de voorkant.

Naast de motor hebben de interfaces ook overeenkomsten. Zo wilden we bij de entree op de homepage meteen dezelfde beleving meegeven als wanneer je in de bioscoop zit. Daarom hebben we op de homepage een grote videoheader geplaatst, om de bezoeker meteen mee te nemen in de filmbeleving. 

Conversiegedreven en toekomstgericht

Daarnaast kunnen bezoekers sneller tickets bestellen. Alles voor een optimale login- en aankoopflow, en een hoge en foutloze conversie! Ook zijn de websites toekomstgericht gebouwd. Dat houdt in dat er voldoende mogelijkheden zijn om in de toekomst nog nieuwe aspecten of functionaliteiten toe te voegen. 

Een deel van deze case is eerder verschenen op en geschreven door Cultuurmarketing.